Niezależnie od tego czy posiadasz dużą i doświadczoną firmę, czy dopiero otwierasz swój pierwszy biznes, z pewnością zależy Ci na tym, aby jak najmniej wydawać, a jak najwięcej zarabiać. Jednak w prowadzeniu działalności zawsze pojawiają się momenty, w których, aby zyskać, musisz stracić. Jednym z wydatków koniecznych w dzisiejszych czasach, są opłaty związane z usługami agencji SEO. Cennik pozycjonowania uzależniony jest od licznych elementów. Czy istnieje coś takiego jak dobre, ale tanie pozycjonowanie? Odpowiedź poznasz za chwilę.
To zależy…
Ulubiona odpowiedź psychologów i marketerów. Jednak jest ona zgodna z prawdą. To czy wydasz dużo, czy mało na pozycjonowanie swojej strony, jest kwestią bardzo elastyczną. Znaczenie ma wielkość Twojej firmy oraz branża, jaką się zajmujesz. W związku z tymi dwoma wytycznymi będziesz mieć inne budżety przeznaczone na dodatkowe wydatki i będziesz rywalizował z mniejszą bądź większą ilością konkurentów. Jeżeli Twoja firma może pozycjonować się na niszowe frazy, efekty będzie można osiągnąć szybciej, niż w przypadku obleganych słów kluczowych. Te ostatnie są często zajmowane przez gigantów, którzy od wielu lat dominują na rynku. Oczywiście trzeba też brać pod uwagę stawki, jakie podaje agencja marketingowa. Te bardziej doświadczone będą prawdopodobnie pobierać wyższe opłaty niż nowicjusze w dziedzinie pozycjonowania. Sprawdzaj podawane na ich stronach internetowych case studies i sprawdzaj, z kim do tej pory współpracowali. Być może mniej doświadczona agencja, będzie w stanie zapewnić Ci lepszą usługę, bo np. specjalizuje się w Twojej branży.
Za co płacisz?
Płacisz za usługi wyszkolonej kadry specjalistów, którzy używają najlepszych narzędzi analitycznych. Specjaliści SEO obejmują pieczę nad optymalizacją Twojej strony internetowej. Na początku Twojej przygody z agencją przeprowadzą dokładny audyt, aby znaleźć mocne i słabe elementy Twojej strony. Dzięki temu będą w stanie określić jakie usprawnienia należy na niej wprowadzić, aby generowała coraz większą konwersję. W tym celu dbają o prawidłowy adres url każdej podstrony, szybkie ładowanie i nieustannie analizują Twoje wyniki. Określają oni także słowa kluczowe we współpracy z copywriterami oraz content managerami. Ci ostatni zajmują się obmyślaniem treści, jakie powinny pojawiać się na Twojej witrynie, aby przyciągnąć użytkowników. Ich najważniejszym celem jest napisanie tekstów, które będą oryginalne i wartościowe. To sprawi, że strona zostanie odebrana zarówno przez klientów jak i boty Google. Wliczają się w to nie tylko teksty eksperckie na blogu firmowym, ale nawet opisy produktów i usług.
Chcąc osiągnąć efekty, musisz liczyć się z tym, że pozycjonowanie to nie najmniejszy wydatek. Jednak osiągnięte wyniki mogą utrzymywać się przez bardzo długi czas. Dodatkowo jeśli działania są wykonywane poprawnie, generowane zyski szybko zaczną przewyższać koszta, które zawiera cennik pozycjonowania agencji SEO.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@jasonstrull