Każda strona w Internecie jest w jakimś stopniu wypozycjonowana. Wynika to z faktu, że sam fakt nadania stronie domeny powoduje jej zaindeksowanie w wyszukiwarkach. Takie spontaniczne pozycjonowanie nie jest jednak rozwiązaniem ani satysfakcjonującym ani nawet wystarczającym. Dlatego dzisiejszy marketing kładzie nacisk na pozycjonowanie stron. Poradnik ten pomoże wam samodzielnie wejść do świata SEO i mieć z tego satysfakcję.
SEO
Search Engine Optimization, jest to zestaw działań pozwalających na zwiększenie widoczności strony w Internecie. Opiera się on na takim przygotowaniu strony by była czytelna dla automatów indeksujących i by była przez nie jak najwyżej oceniana. Efektem tych ocen jest pozycjonowanie stron. Poradnik podpowie wam co należy zrobić by zadowolić tych cyfrowych nadzorców.
Czytelność
Stronę i wpisy na niej należy budować tak by były czytelne tak dla automatów jak i dla ludzi. Uzyskuje się to poprzez pracę z nagłówkami. Dzięki temu tekst jest przystępniejszy dla czytelnika oraz możemy wyeksponować słowa kluczowe. Słowa kluczowe możemy również
uwydatnić poprzez kursywę i podkreślenia. Dla odbiorcy stanowi to niewielką różnicę, natomiast pojawiający się w kodzie strony znacznik jest wyraźną informacją, że jest to treść, na którą trzeba zwrócić uwagę.
Szybkość
Na ocenę strony ma wpływ również czas jej ładowania, dlatego analizując stronę pod kątem SEO nie można zapomnieć o sprawdzeniu czy któryś z elementów na przykład grafiki lub wtyczki nie spowalnia w znaczący sposób jej działania. Format zdjęć zamieszczonych na stronie zawsze będzie kompromisem pomiędzy jakością a obciążeniem strony.
Treść
Strona nie może być pusta, do wypozycjonowania potrzeba jej oryginalnych treści, które przyciągną użytkowników i przejdą kontrolę automatów. Strona musi również być regularnie uzupełniana o nowe elementy by nie stracić pozycji na rzecz innych nowych treści zamieszczanych w Internecie.
Audyt SEO
Czy wyżej wymienione działania to cale SEO? Nie. Jednak by móc zrobić więcej trzeba często poprosić o poradę osoby z większym doświadczeniem, które ocenią jakie elementy należy jeszcze na stronie poprawić. Takie badanie strony to audyt SEO. Narzędzia SEO użyte w nim pozwolą ocenić siłę używanych przez nas słów kluczowych oraz wiele innych elementów. Wyposażeni w wiedzę z audyty będziemy mogli sami dalej prowadzić coraz lepsze kampanie dla naszej strony lub napisać własny tekst: Pozycjonowanie stron – poradnik.