Pozycjonowanie strony internetowej polega na dopasowywaniu jej do wymogów wyszukiwarki, ale i do potrzeb użytkowników. Zarówno roboty indeksujące, jak i osoby korzystające z wyszukiwarki oczekują najlepszych wyników, precyzyjnie dopasowanych do wprowadzonego zapytania. Dzięki optymalizacji ulepszamy działanie serwisu, dopasowujemy je do obowiązujących standardów, usprawniamy jego działanie i tworzymy angażujące treści, które niosą za sobą korzyści, w postaci sprzedaży usług.
Ponieważ potrzeby firm różnią się w zależności od branży, również pozycjonowanie stron dopasowuje się pod wieloma względami. Grupą, która najchętniej korzysta z dedykowanego pozycjonowania są lokalne firmy, działające na danym terenie i w ściśle określonej branży. Specyfika branży oferującej usługi w danym rejonie wymusza działania marketingowe skoncentrowane na wielu czynnikach. Najważniejszymi z nich są lokalizacja, grupa docelowa i konkurencja. To one warunkują, co należy zrobić w pierwszej kolejności.
Z całą pewnością najważniejszym punktem pozycjonowania lokalnego jest uzupełnienie profilu firmy w Google Maps oraz rozbudowa wizytówki Google. Narzędzia Google dedykowane firmom to doskonały sposób na szybkie i precyzyjne dotarcie do klienta, który poszukuje odpowiedzi na wprowadzone zapytanie na danym terenie.
Przykładem może być turysta odwiedzający jedno z największych miast w Polsce. Chcąc skosztować lokalnych przysmaków, kieruje się na rynek, gdzie aż roi się od restauracji i innych lokali gastronomicznych. Pierwszym krokiem, jaki wykona w celu znalezienia odpowiedniego miejsca, będzie wpisanie w wyszukiwarkę frazy “restauracja w mieście X”. Pierwsze wyniki, które pojawią się w wyszukiwarce pozwolą mu na podjęcie decyzji.
Dlatego tak ważna jest obecność strony w TOP 3 wyników wyszukiwania, jej odpowiednia prezentacja w wizytówce Google i Google Maps. Wykorzystanie funkcji, jakie oferują narzędzia Google, m.in. umieszczenie zdjęć, ocen, menu, cennika, oferty, listy usług, opinii, pozwoli na dotarcie do większego grona klientów. Wszystko to zawiera usługa, jaką jest pozycjonowanie lokalne, przeprowadzane przez profesjonalną agencję SEO, która zapewni kompleksową optymalizację, ale i obsługę serwisu pod kątem mediów społecznościowych.