Dobry komputer, właściwy monitor, profilowana myszka przeciw cieśni nadgarstka i klawiatura podświetlana. To podstawa pracy człowieka pracującego z tekstem. Czyli copywritera, ghostwritera, specjalisty do spraw content marketingu (czy w zasadzie jakiegokolwiek marketingu), tekściarza (czyli autora piosenek), scenarzysty. Taki zestaw znajdziemy również na biurku scenopisarza, literata szeroko pojętego (czyli zarówno powieściopisarza, poety, jak i satyryka, eseisty itd.), dziennikarza i tak dalej. Zawodów opartych na pisaniu tekstów jest naprawdę wiele. W końcu tekst – czy to pisany, czy mówiony (najczęściej oparty na zapisanym wcześniej tekście).
Ważnymi zawodami są także te, które skupiają się na obróbce tekstów, na poprawie ich, przede wszystkim językowej
Są to redaktorzy różnego rodzaju (na przykład redaktor językowy, redaktor techniczny, redaktor inicjujący, redaktor prowadzący, redaktor merytoryczny) oraz korektor językowy. To bardzo ważne zawody. Odpowiadają one za poprawność językową – gramatyczną, ortograficzną, składniową, logiczną, stylistyczną – tekstów wszelkich rodzajów. Głównie chodzi o publikowane dłuższe treści. Książki drukowane i cyfrowo publikowane, artykuły z czasopism, ale i teksty blogowe i na innych stronach WWW. W tym wypadku klawiatura podświetlana będzie podstawowym narzędziem pracy. W sprzedaży znajdziemy wiele interesujących modeli takich urządzeń. Warto postawić na klawiatury bezprzewodowe, które znacznie ułatwiają pracę. Rozglądajmy się raczej za sprzętem uznanych producentów. Taka klawiatura powinna być przede wszystkim solidna i zapewniać komfort pracy.
Poprawny tekst to podstawa
Wpływa na odbiór nie tylko danej, czytanej treści, ale na stosunek czytelnika (odwiedzającego stronę www czy czytającego ulotkę firmową) do danego opisywanego produktu czy firmy, której jest to ulotka czy strona internetowa. Nawet algorytmy wyszukiwarek internetowych obecnie wartościują obecnie teksty pod względem ich poprawności, unikalności, wewnętrznego zorganizowania i wzbogacenia materiałami np. graficznymi, infografikami, video.