Gdy sięgasz po reklamę, chcesz osiągnąć konkretne cele dla swojej firmy – zwiększyć sprzedaż, poinformować o atrakcyjnych promocjach lub umocnić wizerunek swojego biznesu. To wszystko możesz osiągnąć, gdy zdecydujesz się na reklamę PPC. Sprawdźmy, co zyskasz, stawiając na ten rodzaj promocji.
Płacisz na konkretne działanie
Reklama PPC, czyli co? Ten skrót oznacza Pay Per Click, czyli płatność za kliknięcie. Właśnie na takim schemacie bazują kampanie reklamowe w Google Ads. Reklamodawcy mają do dyspozycji także inne modele rozliczeń, np.:
- CPM (Cost Per Mille) – opłata za tysiąc wyświetleń reklamy
- CPA (Cost Per Action) – opłata za akcję, którą użytkownik wykona na stronie
Takie podejście do reklamy internetowej powoduje, że ponosisz koszty za efekt, czyli w momencie, gdy potencjalny klient zwróci uwagę na reklamę i w nią kliknie. Z punktu widzenia Twojego biznesu to bardzo dobry układ.
Szybkie rezultaty, które przyciągają klientów
Przygotowanie kampanii w Google Ads, gdy zlecisz to zadanie specjalistom od reklamy PPC, nie zajmuje dużo czasu, a pierwsze efekty możesz zaobserwować zaraz po uruchomieniu kampanii. To najszybszy sposób na zwiększenie ruchu na stronie internetowej, a w konsekwencji pozyskanie nowych klientów.
Elastyczne prowadzenie kampanii reklamowych
W przypadku, gdy Twoja oferta często się zmienia, a Ty chcesz w szybki sposób informować o nowych produktach i promocjach, postaw na reklamę PPC. Kampanie w Google Ads to kampanie elastyczne. Co to oznacza? W dowolnym momencie możesz je modyfikować, zmieniać budżet, wyznaczać nowe słowa kluczowe, a także edytować teksty reklamowe. Jeżeli zauważysz, że dana reklama nie jest skuteczna, możesz skorygować jej elementy.
Targetowanie potencjalnych klientów
Efektywne reklamy to reklamy, które trafiają do odbiorców, którzy z czasem stają się Twoimi klientami. Reklama PPC to umożliwia, dzięki targetowaniu. W Google Ads masz wpływ na to, do kogo kierujesz swoje reklamy. Możesz określić płeć, wiek, zainteresowania, a także lokalizację użytkowników. Precyzyjne określenie grupy docelowej to duże ułatwienie, które zwiększa skuteczność reklamy w Google.
Łatwo mierzalne efekty kampanii
Zarówno w trakcie trwania kampanii, jak i po jej zakończeniu masz dostęp do danych i statystyk. W ten sposób możesz w łatwy sposób mierzyć skuteczność promocyjnych działań i ich opłacalność. To bardzo ważna informacja, dzięki której w przyszłości podjęcie decyzji o kolejnej inwestycji w reklamę Google będzie łatwiejsze 🙂
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@launchpresso