Reklama w Google opiera się przede wszystkim na tekście. To dzięki odpowiednio dobranym słowom kluczowym, nasza firma ma szansę wyświetlać się w wynikach wyszukiwania i skutecznie docierać do klientów. Angażujące treści zwiększają prawdopodobieństwo kliknięcia Twojej reklamy.
Skuteczna reklama Google Ads – co w niej zawrzeć?
Na tworzenie kampanii Google Ads składa się planowanie, konfigurowanie i pisanie treści. Strategia reklamowa powinna uwzględniać specyfikę grupy docelowej, bo ostatecznie to właśnie intencje użytkownika odgrywają główną i najważniejszą rolę w kreowaniu reklam.
Na co zwrócić uwagę przy pisaniu tekstu reklamowego do kampanii Google Ads?
- Rozmieszczenie słów kluczowych
Słowa kluczowe powinny znaleźć się zarówno w opisie, jak i nagłówku reklamy. Frazy zawarte w treści, które pokrywają się z zapytaniem wpisanym przez użytkownika, zostają automatycznie pogrubione, dzięki czemu wyróżniają się wśród innych wyników na liście wyszukiwania. Słowa kluczowe są ściśle związane z intencjonalnym charakterem reklam Google Ads. Reklamy wyświetlają się tym osobom, które mają sprecyzowane potrzeby i szukają konkretnych treści. Google działa w oparciu o mechanizm, który maksymalizuje poziom dopasowania reklamy do zapytania użytkownika – im dokładniej treść Twojej reklamy odpowiada intencji użytkownika, tym większe prawdopodobieństwo, że Google ją wyświetli.
- Nagłówek reklamy
Słowa zawarte w nagłówku mają największy wpływ na skuteczność reklamy w postaci konwersji. Precyzyjne powiązanie słowa kluczowego z treścią reklamy oraz z zawartością adresu URL pomaga w osiągnięciu dobrego wyniku jakości, czyli jednego z elementów konstrukcji Google Ads, które Google uwzględnia w systemie licytacyjnym podczas wyboru reklamy, którą decyduje się wyświetlić.
- Treść
Aktualne wytyczne co do długości treści mówią, że powinna ona składać się z 80 znaków. To miejsce, gdzie tak samo, jak w nagłówku oraz wyświetlanym adresie URL, powinny pojawić się słowa kluczowe.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@hellokellybrito