Każdy gracz grający na komputerze przed zakupem gry powinien zadać sobie pytanie: Czy mój komputer spełnia chociażby minimalne wymagania sprzętowe potrzebne do uruchomienia gry? Co prawda minimalne wymagania sprzętowe nie pozwolą w pełni cieszyć się grą. Ponieważ często są one pozbawione wielu ważnych dla gry detali. Jakość tekstur jest rozmyta, odległość na którą widzimy również nie powala na kolana. No i ostatecznie długość wczytywania danych poziomów się wydłuża (z racji słabszej jednostki stacjonarnej).
Wymagania sprzętowe dla gier komputerowych
Oczywiście każdy z nas może grać tak jak lubi. Dlatego też jeśli komuś nie przeszkadza słabsza grafika, świat pozbawiony detali i szczególików, oraz to, że po zakupie gry (i tym samym zapłaceniu za nią wiele pieniędzy) nie mamy możliwości cieszenia się nią w pełni to bez problemu wystarczy, że spełni minimalne wymagania sprzętowe.
Bardziej ambitni i zapaleni gracze nie zadowolą się czymś w rodzaju półśrodka. Dla nich najważniejsze będzie by komputer spełniał nie tyle minimalne co zalecane wymagania sprzętowe. Dodatkowo powodują one, że gra może zostać uruchomiona z o wiele lepszą grafiką i płynnością. A sam komputer nie ma żadnych problemów z uruchomieniem jej nawet na bardziej zaawansowanych i lepszych graficznie poziomach, w których procesor jednostki centralnej musi przeprowadzić więcej obliczeń aby ostatecznie na ekranie naszych monitorów zostały wyświetlone odpowiednio płynne obrazy. A jak sprawa wymagań sprzętowych wygląda w grze Fifa 18?
Fifa 18 – Wymagania sprzętowe:
Wymagania minimalne:
- Procesor – Intel Core i5-2550 3.4 GHz lub AMD FX-8120
- Karta graficzna – GeForce GTX 570 lub Radeon HD 6970
- Pamięć RAM – 6GB
- System operacyjny – Windows 7 lub 8.1 lub 10 64 bit
- Wolne miejsce na dysku – 50GB
Wymagania zalecane:
- Procesor – Intel Core i7-3820 3.6 GHz lub AMD FX-8350
- Karta graficzna – GeForce GTX 780 lub Radeon R9 390
- Pamięć RAM – 8GB
- System operacyjny – Windows 7 lub 8.1 lub 10 64 bit
- Wolne miejsce na dysku – 50GB
Przy czym warto zaopatrzyć nasz komputer w DirectX 12 poprawiający generowanie dwuwymiarowej i trójwymiarowej grafiki i dźwięku.