
Marketing internetowy to hasło, z którym prawie zawsze spotkamy się, szukając opcji na promowanie swojej marki w sieci. Zakres jego działań jest bardzo szeroki, ale właśnie dzięki temu osiąga doskonałe efekty w uwidacznianiu firm w wyszukiwarce Google.
Digital marketing narodził się w zasadzie w tym samym momencie, kiedy Internet stał się ogólnodostępny. Ewoluując od krótkich wpisów na forach i irytujących popupów, przeistoczył się w pełnowymiarowe działania promocyjne online, dążące do dominacji danej marki na rynku. Jego główną bronią jest pozycjonowanie. Są to wszelkie działania onsite i offsite, które prowadzą do wybicia danej witryny na top organicznych wyników Google Search. W ich skład wchodzi optymalizacja stron www pod kątem adresu url, czasu ładowania domeny i upewnianiu się, że witryna jest crawlowana w pożądany sposób (np. w przypadku sklepów internetowych, nie zostają indeksowane duplikujące się strony produktów). Chociaż efekty SEO są zauważalne dopiero po miesiącach ciężkiej pracy specjalistów, jest to dobry sposób na zaprezentowanie się w sieci marek, którym zależy na długotrwałej widoczności w wyszukiwarce.
Pozycjonowanie nie jest jedyną składową marketingu online. PPC, czyli kampanie płatne za kliknięcie, również mają siłę przebicia i pomagają firmie stać się widocznym w sieci. Prawidłowo zaprojektowana reklama internetowa zachęca potencjalnych klientów do kliknięcia w link i zapoznania się z ofertą marki. Jest to szybki sposób na pokazanie się publiczności, a jej koszt ukształtowany jest dobraną w Google Ads subskrypcją. Reklamę opłaca się, kiedy ktoś postanowi w nią kliknąć, a więc nie trzeba się martwić o dodatkowe wydatki jeśli nie wywołała ona zaciekawienia. Można wycofać się z umowy z Google i wybrać inny sposób na promowanie swojego przedsiębiorstwa.
W działania SEO wchodzi również copywriting. Ma on na celu tworzenie treści słownych, które zawierać będą interesujące zarówno Google, jak i przede wszystkim użytkowników, słowa kluczowe. Od haseł na banerach po długie teksty specjalistyczne, copywriter powinien upewnić się, że tworzony przez niego content jest wartościowy i wnosi wysoką jakość do strony, na której jest publikowany. Dobrze skonstruowane wpisy nie są przesycone frazami na pozycjonowanie, ich przeczytanie nie zajmuje zbyt wiele czasu (mają od 2000 do 5000 zzs) i pokazują, że ktokolwiek je pisał, zna się na swoim fachu i przedstawia rzetelne informacje. Copywriting to także tworzenie tekstów copy, które przyciągną wzrok użytkowników social mediów i zachęcą ich do kliknięcia lub nawet udostępnienia przeczytanego linku.
Liczne działania wielu osób składają się na całość formy promocji, jaką przedstawia sobą marketing internetowy. Wrocław to miasto obfite w oferty agencji interaktywnych. Jednak ważne jest, aby wybrać taką, która najlepiej będzie spełniać nasze oczekiwania i doprowadzi do licznych transakcji oraz naszego zadowolenia.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@campaign_creators