
Efekty i cena – te kwestie z pewnością są dla Ciebie najważniejsze, gdy decydujesz się na współpracę z agencją SEO. Co obejmuje cennik pozycjonowania i dlaczego każdą wycenę należy wykonać indywidualnie, biorąc pod uwagę potrzeby konkretnej strony internetowej? Dowiedz się więcej!
Pozycjonowanie strony internetowej to proces, dlatego opłata za tego rodzaju działania nie jest jednorazowa. Zespół specjalistów SEO nie zapewni Ci efektów od razu. Dlatego powinieneś przygotować się na to, że będzie to promocja, za którą trzeba płacić przez dłuższy czas. Zdobycie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google nie przychodzi od razu, a gdy już się je osiągnie, w dalszym ciągu trzeba realizować SEO, aby utrzymać się w topach.
Każda strona jest inna i wymaga innego pozycjonowania
Istnieje też wiele czynników, które mają wpływ na koszt pozycjonowania. Jest to m.in. wielkość pozycjonowanej strony, konkurencja, z którą mierzysz się w internecie i rynek, na którym chcesz zaistnieć. Inaczej podchodzi się do pozycjonowania lokalnej firmy, inaczej sklepu internetowego i jeszcze inaczej do SEO międzynarodowego przedsiębiorstwa. Znaczenie ma również to, czy Twoja strona internetowa była już wcześniej optymalizowana. Jeżeli domena ma wartościową historię, na pewno pozytywnie wpłynie to na pozycje, ale jeżeli witryna przyciągnęła uwagę Google w negatywny sposób i została nałożona na nią kara, zdecydowanie trudniej będzie poprawić widoczność w wyszukiwarce. Dlatego każda witryna wymaga indywidualnej analizy, po której można udzielić dokładnej odpowiedzi, ile będzie kosztowała optymalizacja strony i działania wspomagające SEO.
Za co zapłacisz agencji SEO
Gdy już zdecydujesz się na promocję swojej strony w Google, z pewnością będziesz chciał poznać więcej szczegółów na temat pozycjonowania i dowiedzieć się skąd wynikają takie, a nie inne koszty. Cena pozycjonowania obejmuje rozmaite działania. Prace nad Twoją stroną rozpoczną się od przygotowania audytu, czyli szczegółowego raportu, w którym znajdą się informacje o błędach w serwisie. Istotne jest również dobranie odpowiednich słów kluczowych, na które będzie pozycjonowana strona. Bardziej konkurencyjne frazy wymagają większego nakładu pracy ze strony specjalistów SEO. Twoja strona będzie wymagała analizy i optymalizacji, ale również działań, które będą odbywać się poza stroną – pozyskiwanie linków z innych serwisów i portali. Musisz też pamiętać o tym, że specjaliści SEO na bieżąco monitorują stronę internetową i reagują na niepokojące statystyki. Będziesz też informowany o efektach pozycjonowania. Agencja SEO dostarcza regularnie raporty z wynikami, dzięki którym wiesz, jakie działania już zostały przeprowadzone, jak wyglądają aktualne wyniki strony i co warto zrobić w przyszłości.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@amyhirschi