Skuteczne pozycjonowanie najlepszą reklamą

Kategoria:SEO |
pozycjonowanie poprzez treść

Jest wiele metod dotarcia do klienta. Najbardziej skuteczna jest oczywiście promocja firmy i jej oferty poprzez medium jakim jest internet. I nie chodzi tyle o koszty reklamy ale o dokładne mierzenie jej skuteczności. Podłączając witrynę firmy do narzędzie tj. Google Analytics czy Google Search Console możemy dokładnie sprawdzić efekt każdej kampanii reklamowej i w razie potrzeby dokonać zmian, które pozwolą na zwiększenie konwersji.

Współczesne narzędzia analityczne pozwalają mierzyć skuteczność kampanii reklamowych nie tylko z Google AdWords i wyników organicznych (pozycjonowanie) ale również z działań reklamowych prowadzonych w mediach społecznościowych, e-mail marketingu i innych stron, gdzie ukazują się reklamy naszej firmy. Prowadzenie kampania na wielu płaszczyznach jest dość drogie i nie zawsze (z uwagi na dość niskie środki finansowe) skuteczne, zwłaszcza, jeśli kampania prowadzona jest krótko.

Co gdy budżet jest ograniczony?



Wiele firm boryka się z problemem finansowania działań reklamowych. Skutek jest taki, że zamiast działania marketingowe w internecie przeprowadzać na wszystkich frontach (wyszukiwarki, social media, artykuły sponsorowane, reklamy video itd.) zmuszone są na wybranie, przynajmniej na początku, najskuteczniejszego sposobu dotarcia do klienta. Lekarstwem na niewidzialność każdej firmy w internecie jest pozycjonowanie stron.

Pozycjonowanie strony www jest najtańszym długoterminowym źródłem odwiedzin strony przez potencjalnych klientów. Każdy chyba użytkownik internetu szukając potrzebnych mu informacji wykorzystuje do tego Google - wyszukiwarkę, która nie ma sobie równych pod względem szybkości działania, trafności wyświetlanych wyników i popularności. To w Google jest wyszukiwana największa ilość produktów i usług. Dlatego aby sprawnie pozyskiwać nowych klientów musimy mieć stronę, która ukazuje się na wysokich pozycjach na frazy kluczowe ściśle związane z ofertą.

Jak najlepiej wypozycjonować stronę?



Z roku na rok wyszukiwarki internetowe są coraz lepsze - na wpisywane zapytania wyświetlają strony internetowe, które coraz lepiej spełniają oczekiwania szukających. Coraz większe znaczenie ma treść, która jest zawarta na stronach internetowych. Nie wystarczają już stare metody pozycjonowania (wiele firm pozycjonerskich nadal je stosuje), które są coraz mniej skuteczne i mogą przyczynić się do wpadnięcia strony w filtr lub ich całkowitego zniknięcia z wyników wyszukiwania.

Zdobywanie linków do pozycjonowanej strony jest trudne. Wymaga to dużej wiedzy na temat algorytmów wyszukiwarek (nie tylko Google). Dlatego warto zlecić to wyspecjalizowanej firmie. Pozoli to zaoszczędzić sporo czasu i przykrych niespodzianek.

To co może robić każdy przedsiębiorca to dbanie o to, aby na stronie firmy była ciekawa treść. Nie chodzi tylko o taki opis produktów lub usług, który zaciekawi odwiedzającego naszą witrynę i sprawi, że zostanie naszym klientem. Bardzo istotnym jest, aby na stronie stale ukazywały się nowe treści. Mowa tu o firmowym blogu. Systematycznie rozwijany pozwala zdobyć większe zaufanie wyszukiwarek do firmowej strony internetowej i co najważniejsze, duża ilość treści sprawi, że będziemy widoczni na setki a nawet tysiące fraz kluczowych i to za darmo. Własne opisy na stronie sprawią, że będzie ona widoczna na wielowyrazowe frazy kluczowe (tzw. "długi ogon").

Czy takie pozycjonowanie jest skuteczne?



Tak. Jeśli znalazłeś się na moim blogu, to na pewno nie po wpisaniu w Google słowa "pozycjonowanie". Oglądalność mojej strony rośnie z miesiąca na miesiąc mimo, że próżno jej szukać w Google na pojedyncze słowa kluczowe. Promocja witryny na trudne słowa kluczowe jest bardzo ryzykowna i przede wszystkim bardzo droga. Oczywiście są strony, które bez problemu można wypozycjonować w Google na pojedyncze słowa, jednak dotyczy to najczęściej małych lokalnych firm. Jeśli nasza konkurencja jest rozsiana po całym kraju to lepiej odpuścić sobie tego rodzaju działania a firmy SEO, które obiecują nam, że to potrafią należy omijać z daleka.

Pozycjonowanie za pomocą treści ma tę zaletę, że raz wykonana praca skutkuje uzyskaniem ruchu na bardzo długi czas. Dla przykładu moja strona jest widoczna w Google na bardzo dużą ilość fraz kluczowych a ruch zwiększa się systematycznie w miarę rozwoju treści. Oczywiście nie można skupić się na tworzeniu samej tylko treści i oczekiwać dobrych rezultatów. Proces zdobywania linków dobrej jakości jest nadal ważny i bez tego nie ma co liczyć na spektakularne wyniki. Jednak dobrze wykonana optymalizacji, rozwijanie witryny o nowe ciekawe treści i zdobywanie linków na pewno przyczyni się do znacznego zwiększenia odwiedzających stronę.

Poniżej screeny z Goolge Analytics i SemStorm, które ukazują jak zwiększa się ruch na stronie, którą od jakiegoś czasu pozycjonuje. Pomimo, że narzędzie Analytics już od dawna większość fraz ukrywa (not provided) to i tak sporo można się dowiedzieć analizując frazy na które były wejścia a których Google nie ukryło. Puste pola to frazy brandowe, których z oczywistych powodów nie mogę ujawnić.


Skuteczne pozycjonowanie najlepszą reklamą

Pozycjonowana netodą long-tail strona jest widoczna w Google na ok. 1300 fraz kluczowych a miesięczny ruch z wyników organicznych jest kilkukrotnie większy i systematycznie rośnie.
pozycjonowanie long-tail

Wnioski


  • Pozycjonowanie na 1 słowo kluczowe jest drogie, trudne i bardzo ryzykowne
  • Pozycjonowanie na 1 ogólną frazę jest niestabilne z uwagi, że nasza konkurencja też pewnie pozycjonuje się na tą frazę
  • Pozycjonowanie na kilka ogólnych fraz nie ma sensu. Lepiej użyć kilkunastu (jeśli to możliwe kilkudziesięciu) fraz - jeden towar lub usługę można opisać na wiele sposobów