Skuteczna kampania Google AdWords - zlecić czy nie?

Kategoria:Adwords |
Google coraz bardziej udoskonala algorytm swojej wyszukiwarki. Skutek jest taki, że pozycjonowanie staje się coraz trudniejsze i droższe.

Specjaliści od pozycjonowania zaczynają rozliczać się z klientami w formie abonamentu niezależnie od pozycji strony w serp'ach.

Przy pozycjonowaniu nie mamy tez dostępu do wielu danych - Google Analytics od dawna nie pokazuje większości fraz z których są wejścia na stronę. Nie ma tym samym możliwości kontroli, które frazy konwertują najlepiej.

Jest rozwiązanie

AdWords to system reklamowy Google, który uruchomiony został kilkanaście lat temu. Ciągle udoskonalany staje się z roku na rok lepszym rozwiązaniem dla tych, którzy chcą szybko pozyskać klienta i mieć pełną kontrolę nad wydatkami. Co więcej, kampanie AdWords nie są droższe od pozycjonowania. Specjaliści od linków sponsorowanych znają sposoby aby "wycisnąć" z reklamy maksymalną liczbę kliknięć przy jak najniższym budżecie.

Case study

Na początku wrzesnia zadzwonił do mnie klient, który zajmuje się skupem aut używanych. Poprosił abym pozycjonował jego stronę. Jego klienci to osoby z Warszawy i okolicy. Z racji że nie działa w całym kraju zaproponowałem prowadzenie kampanii AdWords - narzędzie to ma możliwość wyświetlania reklam w określonej lokalizacji np. w konkretnej miejscowości lub w promieniu o miejsca w którym prowadzimy naszą firmę. Odmówił twierdząc, że miał już uruchomioną kampanię Google AdWords ale koszt kliknięcia oscylował w okolicy 5 zł i więcej.

Przekonałem go i stworzyłem mu kampanię AdWords całkowicie od nowa.
Już po pierwszym dniu klient odbierał telefony od osób chcących szybko sprzedać samochód.

Koszty

W nowej kampanii wyświetlane są dwa rodzaje reklam. Graficzne i tekstowe w sieci reklamowej Google oraz linki sponsorowane w wyszukiwarce.
Reklamy ukazujące się w sieci reklamowej to koszt około 0,10 zł za kliknięcie. CPC dla linków sponsorowanych to niecałe 0,60 zł. Średni CPC dla całej kampanii to ok. 25 gr. co biorąc pod uwagę branże w której działa jest bardzo dobrym wynikiem. Miesięczna ilość kliknięć w reklamę oscyluje w okolicy trzech tysięcy. Zważywszy na ograniczony zasięg ukazywania się reklam (Warszawa i miejscowości oscienne) jest bardzo dobrym wynikiem.

Porównanie

Koszt obsługi kampanii Google AdWords zaczyna się od 300 zł miesięcznie. Sam budżet przeznaczony na kliknięcia to ok 750-800 zł na miesiąc. Razem nie więcej jak 1100 zł.

Wcześniej gdy mój klient sam stworzył i obsługiwał swoją kampanię AdWords w tej cenie miał co najwyżej 220 kliknięć miesięcznie a więc kilkanaście razy mniej.

Podsumowanie

Google stworzyło program AdWords z myślą o przedsiębiorcach takich jak Ty. Założenie było proste - każdy może samemu uruchomić reklamy i zdobywać klientów. Z czasem jednak system do samodzielnego reklamowania rozrosło się tak bardzo, że trudno jest uruchomić skuteczną kampanię AdWords bez dogłębnej wiedzi na temat tego narzędzia. Warto zatem powierzyć stworzenie i prowadzenie kampanii komuś kto ma wiedzę z tego zakresu.