Promocja aplikacji w Google Play

Kategoria:Wyszukiwarki |
Promocja aplikacji w Google Play

Użytkownicy Internetu coraz częściej korzystają z niego za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety. Tendencja ta jest bardzo istotna dla wielu firm – odpowiednia aplikacja mobilna może stać się dodatkowym narzędziem marketingowym, wspierającym promocję produktów i usług, ale także pomagającą podtrzymać relacje z dotychczasowymi klientami lub zdobyć nowych.

Aplikacje mobilne są dla wielu firm znakomitym narzędziem do promowania marki, reklamowania swoich produktów lub usług, a także nawiązywania i podtrzymywania relacji z klientami. Mogą one zawierać wiele przydatnych elementów: promocyjne oferty dla ich użytkowników, dodatkowe funkcje, prezentację strategii i produktów, a nawet treści rozrywkowe lub reklamowe. Warto przy tym pamiętać, że aplikacja mobilna jest dodatkowym narzędziem komunikacyjno-informacyjnym. Podstawą dla każdej firmy jest profesjonalna, atrakcyjna wizualnie i często aktualizowana strona internetowa.

Kluczem do rozpowszechnienia i popularności firmowej aplikacji mobilnej jest jej odpowiednia promocja. Według raportu firmy IDC z sierpnia 2014 r. wśród posiadaczy smartfonów i tabletów najczęściej używanym systemem operacyjnym jest Android (blisko 85%). Platformą służącą do umieszczania, pobierania oraz sprzedaży aplikacji przygotowanych dla systemu Android jest natomiast Google Play.

Jeżeli firma chce zwiększyć swoje szanse na to, żeby ktoś w ogóle trafił na jej aplikację w Google Play, należy maksymalnie zoptymalizować jej opis. W tym celu warto zastanowić się, kto ma być jej odbiorcą i za pomocą jakich słów kluczowych może próbować szukać danej aplikacji. Wszystkie te informacje trzeba uwzględnić zarówno w nazwie aplikacji, jak i jej opisie.
Druga kluczowa kwestia dotycząca promowania aplikacji mobilnej w Google Play to dobór odpowiedniego screena. Nieczytelna lub niewyraźna ilustracja z pewnością nie zdobędzie jej popularności. Warto wykorzystać takie screeny, które pokażą estetykę i główne funkcjonalności danej aplikacji. Atrakcyjność wizualna jest niezwykle istotna.

Ważnym aspektem promowania aplikacji w Google Play jest także zachęcanie dotychczasowych użytkowników do wystawiania jej ocen oraz pozostawiania komentarzy. Aplikacje z najwyższą średnią ocen oraz dużą ilością komentarzy są bowiem prezentowane jako pierwsze. Projektując aplikację warto więc wbudować w nią funkcję, która regularnie, ale jednocześnie niezbyt nachalnie będzie przypominać użytkownikowi o takiej możliwości.