Programy partnerskie - podstawy

Kategoria:Programy afiliacyjne |
Programy partnerskie - podstawy

Afiliacja to działanie polegające na nawiązaniu oraz podtrzymaniu pozytywnych kontaktów i współpracy przez jednostkę, grupę, organizację z innymi grupami i organizacjami. Dla osób niewtajemniczonych definicja brzmi nieco tajemniczo jednak nie taki diabeł straszny...

Marketing afiliacyjny to coraz popularniejsza metoda marketingu internetowego. Stała się popularna z uwagi, iż do działań sprzedażowych angażowani są rozproszeni niezależni internauci. Każdy z nich nie generuje dużej sprzedaży. Razem jednak stanowią niesamowitą siłę napędową maszyny zwanej marketingiem.

Motywacja

Powodem dla którego programy partnerskie stały się tak popularne jest nic innego jak możliwość zarabiania przez internet. Osoby, które przystępują do programu partnerskiego dostają wynagrodzenie nie za ukazanie się reklamy na ich stronie. Zapłata otrzymywana jest tylko i wyłącznie wtedy, gdy zostanie wykonana jakaś akcja (np. sprzedaż, wypełnienie formularza).

Kto jest kim?

W programach partnerskich uczestniczą:
  • reklamodawca
  • partner
  • klient

Reklamodawca

Najczęściej firma, która poprzez sieć partnerów chce dotrzeć ze swoją ofertą do klienta. W programach afiliacyjnych najczęściej sprzedawane są produkty finansowe i ubezpieczenia jednak zaznaczyć należy, że poprzez programy partnerskie sprzedawać można praktycznie wszystko.

Najpopularniejsze sieci afiliacyjne tj. SalesMedia, NetSales posiadają w ofercie produkty dla dzieci, filmy, dla domu, fotografia, gry i konsole,sprzęt komputerowy, kosmetyki, artykuły, motoryzacyjne, wycieczki, sprzęt RTV i AGD, telefony i akcesoria czy nawet produkty spożywcze.

Partner

Ten model sprzedaży to nie tylko alternatywa dla Google AdSense oraz sieci reklamowych. Programy partnerskie "zatrudniają" partnerów w charakterze pracowników działu sprzedaży. Ich ilość powoduje, że reklamodawca może szybko dotrzeć do dużej ilości potencjalnych klientów. Partnerzy otrzymują wynagrodzenie prowizyjne.

Klient

To ostatnie ogniwo łańcucha sprzedażowego. Poprzez baner reklamowy lub inną formę reklamy internetowej dokonuje zakupu, rejestracji lub wykonuje inną akcję zgodnie z oczekiwaniem reklamodawcy.

Czy na programach partnerskich można zarobić?



Oczywiście że tak. Jednak aby można było mieć jakieś znaczne dochody jako Partner programu afiliacyjnego należy skupić się w miarę możliwości na produktach wysokomarżowych. Jakie to są?
  • usługi finansowe
  • e-boki
  • usługi edukacyjne
  • ubezpieczenia

Ile można zarobić?



To oczywiście zależy co sprzedajemy. Najczęściej kształtuje się to w sposób następujący:

  • 15-25% wartości transakcji w sklepie internetowym
  • 0,5% wartości uruchomionego kredytu hipotecznego w banku
  • 10% wartości transakcji do której doprowadził polecony partner
  • 5 zł za pozostawienie numeru kontaktowego na witrynie operatora komórkowego
  • 10-15 zł wypełnienie formularza dla wzięcia bankowej pożyczki gotówkowej
  • 10-15 gr pozyskanie unikalnego użytkownika (edukacja)

AdSense czy udział w programie partnerskim?



Jeśli posiadasz stronę internetowa i chcesz na niej zarabiać warto zastanowić się co lepsze. Zarówno uczestnicząc w programie Google AdSense czy programie partnerskim aby pozyskać ruch dla reklamodawcy musisz wyświetlać reklamy jednak to programy partnerskie oferują więcej możliwości. W programie partnerskim masz wpływ na formę reklamy a reklamodawca płaci za efekt a więc masz wpływ na wysokość wynagrodzenia. Aby zarobić na reklamach w programie AdSens musisz mieć witrynę o bardzo dużej oglądalności.