Podstawowy audyt SEO - jak wykonać?

Kategoria:Narzędia |
Podstawowy audyt SEO - jak wykonać?

Jeśli chcemy mieć pełen obraz tego, jak zbudowana jest strona internetowa Twojej firmy warto skorzystać z oferty audytu przeprowadzanego przez specjalistyczną firmę. Można też skorzystać z narzędzi, które może nie zastąpią profesjonalnego audytu, jednak pokażą przynajmniej część elementów, które można poprawić.

I właśnie tematyce narzędzi do przeprowadzania audytu SEO strony www poświęcony będzie ten wpis. Zacznijmy jednak od początku.

Co to jest audyt SEO?



Aby odpowiedzieć na to pytanie musimy się cofnąć do artykułu na temat czynników wpływających na pozycję strony w wyszukiwarkach. Warto najpier poznać wszystkie elementy wpływające na widoczność strony w Google. Ułatwi to potem zrozumienie audytu seo, który jest niczym innym jak swego rodzaju raportem, który wskazuje nam na to co jest dobrze a co powinno być poprawione na stronie internetowej naszej firmy. Znając elementy oddziaływujące na pozycje stron www można szybko wprowadzić konieczne poprawki, które zaowocują tym, że nasza strona internetowa będzie pojawiać się wyżej w naturalnych wynikach wyszukiwania Google, Bing oraz w innych wyszukiwarkach.

W jakich przypadkach przeprowadzić audyt SEO?



Przeprowadzenie audytu może mieć różny stopień zaawansowania. Jeśli mamy tzw. stronę wizytówkę to cały audyt sprowadzać się będzie do poprawnego wykonania tytułów, opisów, znaczników h1, h2...h6 (jeśli występują) i ewentualnie rozbudowy treści. Zmiany wpłyną na widoczność takiej strony ale nie można spodziewać się rewolucji w ilości odwiedzin. Inaczej będzie, gdy nasza strona to rozbudowany serwis.

Portal o bardzo dużej ilości treści, rozbudowany serwis ogłoszeniowy czy blog zupełnie inaczej zareaguje gdy wprowadzimy wytyczne optymalizacyjne z audytu seo. Algorytmy wszystkich wyszukiwarek przez ostatnie lata zmieniły się w ten sposób, aby promować nowe i unikatowe treści. Wszystko po to aby dostarczać internautom najbardziej trafnych informacji. Audyt strony internetowej jest też przydatny, gdy chcemy przystąpić do pozycjonowania lub w przypadku gdy od powstania strony minęło kilka lat i zauważymy znaczne spadki odwiedzin.

Narzędzia pomocne do przeprowadzenia audytu SEO



Wbrew pozorom wykonanie audytu seo nie jest wcale łatwe. Aby zrozumie informacje, które dostarczają nam dostępne w sieci narzędzia potrzebna jest wiedza i spore doświadczenie. Nie mniej jednak sporo informacji na temat optymalizacji stron dostarcza nam sam internet. Warto więc zgłębić ten temat aby lepiej zrozumieć jak "myślą" wyszukiwarki. To w końcu one będą kierować potencjalnych klientów na naszą stronę internetową.

Poniżej kilka przydatnych narzędzie seo:

1. Google Search Console
2. Google Analitycs
3. Seoptimer
4. Seositecheckup
5. Alexa
6. Woorank
7. Ahrefs
8. Majestic SEO
9. Seorch
10. Raventools
11. Site-analyzer
12. Lipperhey
13. Upcity
14. Webgnomes

Oczywiście narzędzi podobnych do tych wymienionych powyżej jest znacznie więcej. Dostępne są całkowicie darmowe oraz te, za które trzeba słono płacić. Z jakich byśmy jednak nie skorzystali, narzędzia te mogą dostarczyć nam konkretnych informacji, które pozwolą nam stworzyć witrynę łatwiejszą w późniejszym pozycjonowaniu.