Obalamy mity o Google AdWords - mit 1. czyli duże koszty

Kategoria:Adwords |
Google AdWords to genialne narzędzie reklamowe dla każdej firmy. Niestety przez lata wokół AdWords powstało tyle mitów, że głowa boli od ich słuchania.

Często otrzymuję zapytania dotyczące pozycjonowania stron firm, które działają w kilkunastu miastach np. Warszawa i miejscowościach leżących naokoło. Pozycjonowanie takiej strony to spory koszt i aby klient był zadowolony, zamiast pozycjonowania namawiam na kampanie AdWords. Reakcja?

Mit nr 1 - kampania AdWords jest droga

Nic bardziej mylnego. To czego nie można zrobić pozycjonując stronę to sprawić, że witryna będzie pokazywać się w określonym promieniu od siedziby firmy. Pamiętać należy, że aby dotrzeć z naszym produktem lub usługą do grupy docelowej w promieniu np. 50 km od firmy, trzeba w pozycjonowaniu ująć wiele miejscowości. I robi się drogo.

Przykład

Chcę zareklamować jakąś usługę np. regeneracja turbosprężarek. Jeśli moja firma znajduje się w np. Katowicach a moimi klientami są osoby nie tylko z tego miasta ale też z Bytomia, Chorzowa, Rudy Śląskiej itd. to pozycjonować muszę na przynajmniej tyle fraz ile jest miejscowości do któych chcę dotrzeć. A to generuje spore koszty - im więcej pozycjonowanych fraz tym drożej.

W przypadku odpalenia kampanii AdWords sprawa jest zupełnie inna:
  • określam frazy kluczowe
  • tworzę reklamy
  • określam region, w którym mają się ukazywać reklamy
i gotowe.

Nie ma znaczenia ilość fraz kluczowych bo budżet jest z góry określony. Reklamy ukazują się w pożądanej lokalizacji np. 40 km od siedziby firmy lub w określonym województwie/miejscowościach.

Największą zaletą kampanii Gogole Adwords jest fakt, że można "odpalić" ją jednym kliknięciem. Mamy też wiele istotnych informacji nt. fraz, ilości wyświetleń i kliknięć z poszczególnych słów kluczowych itd.

W przypadku pozycjonowania efekt pojawia się po kilku tygodniach (a czasem miesiącach). Przez ten czas klient otrzymuje fakturę za usługę a klientów nie ma.

Rzeczywiste ceny kliknięć w reklamy

Bardzo często spotykam przedsiębiorców, który sami próbowali stworzyć kampanie reklamową. Efekt zwykle bywa taki, że albo koszty kliknięcia są bardzo duże albo kliknięcia nie przekładają się na nowych klientów (źle dobrane frazy kluczowe). Przy dobrze ustawionej kampanii koszt kliknięcia w reklamę może wynosić często kilka-kilkanaście groszy. Co więcej, stała optymalizacja reklam AdWords sprawia, że reklama staje się z miesiąca na miesiąc skuteczniejsza - przy takiej samej liczbie odwiedzin pozyskujemy coraz większą ilość klientów.

I tu dobijamy do kolejnego mitu, który brzmi: "konkurencja mnie wyklika...". Ale o tym w kolejnej części.