Natywne reklamy w Gmailu

Kategoria:E-mail marketing |
Natywne reklamy w Gmailu

Google wciąż stara się rozszerzać swoje strategie marketingu e-mailowego. Dlatego od września 2015 r. reklamodawcy mogą samodzielnie zarządzać reklamami natywnymi przesyłanymi na skrzynki Gmail swoich klientów.

Reklama natywna, w przeciwieństwie do standardowych form reklamowych, jest naturalnie wkomponowana w treść, jaką przegląda w Internecie użytkownik. Jest maksymalnie dopasowana do stylistyki i rodzaju treści znajdujących się na danej stronie, a promocja produktu czy usługi prowadzona jest w sposób jak najbardziej spójny z tworzeniem tradycyjnych form prasowych. Reklamą natywną może więc być artykuł sponsorowany, posty w mediach społecznościowych, niezbyt nachalna grafika, film video, a także treści content marketingu. Według badań przeprowadzonych przez amerykańską firmę IPG Media Lab, reklama natywna zwraca uwagę użytkowników dwukrotnie częściej niż banery reklamowe, a także jest o wiele chętniej udostępniana.

Swoje strategie marketingowe oparte na reklamie natywnej cały czas rozwija Google. Dlatego też od września 2015 r. reklamodawcy mogą samodzielnie zarządzać treściami reklamowymi przesyłanymi na skrzynki Gmail swoich klientów. Standardowe reklamy tekstowe zostały usunięte z Gmaila, a zastąpiono je właśnie reklamą natywną o wiele wyższej jakości i lepiej zintegrowaną ze skrzynką odbiorczą.

Aby samodzielnie zarządzać reklamowymi w Gmailu bezpośrednio w Google AdWords, należy utworzyć kampanię w sieci reklamowej, a następnie wybrać format wyświetlanych treści w galerii. Reklama natywna składa się wówczas z dwóch części:
  • zwiniętej – użytkownik widzi ją na początku, formatem odpowiada wyglądowi skrzynki Gmail, aby uzyskać więcej informacji należy w nią kliknąć,
  • rozwiniętej – zajmuje całą stronę odwzorowującą unikalność strony docelowej, wszystkie kolejne kliknięcia, mające na celu jej zapisanie lub rozesłanie, są bezpłatne.
Google zaoferowało reklamodawcom mnóstwo możliwych do spersonalizowania szablonów reklam, a także opcję dodawania materiałów video, galerii obrazów, formularzy kontaktu, linków itp.