Naturalne linki do strony - jak je zdobywać? Część 2.

Kategoria:SEO |
W poprzednim wpisie omówione zostały miejsca, gdzie można z powodzeniem umieszczać linki do pozycjonowanie strony internetowej. Teraz przyszedł czas na sprawy bardziej techniczne...

Kilka lat temu pozycjonowanie strony na jedną czy dwie frazy kluczowe nie stanowiło problemu. Linki pozycjonujące zawierały teksty zakotwiczenia odpowiadające frazom kluczowym a te przekładały się na wysokie pozycje strony w serp'ach. Obecnie takie linkowanie to droga do nałożenie przez algorytm wyszukiwarki kary - filtr lub całkowite usunięcie pozycjonowanej strony z indeksu Google.

Jak zatem powinny wyglądać linki aby nie zostały podważone przez wyszukiwarki? Linki powinny być tworzone tak, aby algorytm wyszukiwarki nie zorientował się, że są dodawane celowo - aby podnieść stronę w wynikach wyszukiwania.

Czyli jak?

Założenie twórców wyszukiwarki Google było proste - im więcej linków do strony tym strona bardziej wartościowa. Dobre strony są polecane innym i do takich przecież prowadzi najwięcej linków. Problem w tym, że z biegiem czasu zaczęto dodawać do stron linki nie po to, żeby polecić ją innym, ale przede wszystkim po to, aby podnieść jej pozycję w Google. Aby proces Link Building usprawnić stworzono do tego celu programy komputerowe, które takie linki miały umieszczać.

Różnica pomiędzy linkami umieszczanymi przez stworzone w tym celu programy a umieszczanymi przez osoby polecające strony jest taka, że te pierwsze nie różnią się specjalnie od siebie. Większość ma taki sam tekst zakotwiczenia, umieszczony jest na podobnych stronach, linkują do tej samej strony. Te drugie prawie zawsze różnią się od siebie.

Jak powinny wyglądać naturanle linki?

Cały proces Link Building powinien być zróżnicowany pod względem źródeł pochodzenia i typów linków:
  • linki site wide (ze wszystkich podstron) oraz pojedyncze linki z domeny
  • link z głębokich podstron do podstron
  • linki ze stron polskich oraz zagranicznych
  • linki ze stron o wysokim oraz niskim wskaźniku Trust Rank
  • linki ze stron głównych oraz z głębokich podstron
  • linki zarówno ze stron o wysokim jak i o niskim PageRank
  • linki z blogów, katalogów, z profili, z notek Public Relations
  • link z grafiki oraz link z dokładnym tekstem zakotwiczenia
  • naturalnie wyglądające linki z dłuższym wielowyrazowym anchor tekstem
  • linki z plików .pdf, .doc, .csv, .ppt, .xls itp.
  • linki ze stopki, z treści artykułu, z sidebaru, z menu/topu strony
  • linki z różnego rodzaju skryptów (Wordpress, Joomla, niszowe CMSy i skrypty)
  • linki dofollow a także linki nofollow
  • Linkujemy zgodnie z zasadą kolejności indeksowania linków - First Link Count
  • Linki z unikalnych adresów IP, DNS, danych WHOIS