Naturalne linki do strony - jak je zdobywać? Część 1.

Kategoria:SEO |
Proces pozycjonowania strony internetowej najczęściej kojarzy się ze zdobywaniem linków do niej. To proces równe ważny jak optymalizacja a w niektórych przypadkach często ważniejszy. Jednak aby linki zamiast pomagać nie szkodziły stronie warto stosować się do paru istotnych wskazówek.

Linkowanie zewnętrzne jest bardzo istotne. Mając własną stronę internetową można bez podpisywani umowy z firmą zajmującą się pozycjonowaniem, zdobywać linki samodzielnie. Jak to robić w sposób bezpieczny aby wyszukiwarki nie zorientowały się, że to właściciel strony je dodaje próbując tym samym wpłynąć na wyniki wyszukiwania?

Oto kilka pomysłów, skąd można pozyskać odnośniki do własnej strony
  • Prowadzenie własnego bloga

  • Prowadzenie bloga na firmowej stronie internetowej to idealny sposób na to, aby zdobyć wartościowe linki do strony. Porady branżowe, informacje o nowych usługach i towarach oferowanych przez firmę mogą zachęcić osoby odwiedzające blog do podzielenia się linkiem gdzieś w internecie. Blog to również idealne miejsce do umieszczenia co jakiś czas odnośnika do strony głównej lub podstrony z konkretną ofertą, dzięki czemu można sprowadzić na nią potencjalnego klienta. Warto też rozważyć prowadzenie kilku blogów pod różnymi domenami i z nich linkować do strony firmowej.

  • Fora internetowe

  • Aktywność na forach internetowych to idealny sposób na pozyskanie wartościowych linków do strony www. Włączając się w dyskusję można polecić innym użytkownikom swój produkt czy usługę, ocenić wysoką jakość i zachęcić innych internautów do dalszej dyskusji o Twojej firmie. Udzielanie się na forach nie tylko wpływ na pozycje strony do której linkujemy. Dyskusje takie pozytywnie wpływają na wizerunek firmy.

  • Obecność w Social Media

  • Portale społecznościowe tj. Facebook, Twiter czy Google+ mają coraz większe znaczenie w procesie pozycjonowania stron. Profesjonalne prowadzenie profilu firmowego na pewno przełoży się nie tylko na wizerunek Twojej firmy ale pozytywnie wpłynie na pozycje witryny w Google i innych wyszukiwarkach.

  • Partnerzy biznesowi

  • Poproś swoich klientów, partnerów a nawet konkurencję o dodane na ich stronach linku (najlepiej graficznego z logiem) do Twojej witryny. Pozwoli to zwiększyć zaufane wyszukiwarki do Twojej strony. Linki takie (zwłaszcza graficzne) przełożą się na wyższe pozycje Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

  • Informacje prasowe

  • W sieci dostępnych jest przynajmniej kilka narzędzie, za pomocą których za stosunkowo nieduży budżet, będziesz mógł umieszczać na innych stronach informacje prasowe o Twojej firmie. To doskonały sposób na umieszczenie adresu url Twojej firmy na stronach, które darzone są sporym zaufaniem przez Google. Koszt umieszczenia takiej notatki prasowej z linkiem do strony zaczyna się już ok kilkudziesięciu złotych.

Zalecenia zawarte powyżej to tylko kilka przykładów na pozyskanie linków do strony internetowej. Nie zmienia to faktu, że ograniczając się tylko do tych działań nie można skutecznie wypozycjonować firmowej strony internetowej. W większości przypadków, zwłaszcza gdy mamy do czynienia z małym lokalnym biznesem, gdzie nie ma dużej konkurencji, prowadzenie dyskusji na forach internetowych, komentowane na blogach oraz prowadzenie własnego bloga powinno przynieść zadowalające efekty. Pamiętać jednak należy, aby robić to z głową. W przeciwnym wypadku możemy zaszkodzić sobie zamiast wybić się na wysokie pozycję w wyszukiwarce.