Link building i SEO w 2016 roku

Kategoria:SEO |
Link building i SEO w 2016 roku

Temat link building wraca jak bumerang za każdym razem gdy zaczyna się nowy rok. Nie inaczej jest teraz. Pojawiają się znowu twierdzenia, że to koniec ery zdobywania linków a początek marketingu poprzez treść. Przyjrzyjmy się zatem bliżej zagadnieniu Link Building.

Link Building są to wszelkie działania mające na celu zdobycie jak największej ilości wartościowych i podobnych tematycznie linków do strony, którą chcemy wypozycjonować w Google i innych wyszukiwarkach. Nie jest przecież tajemnicą, że chyba każda licząca się wyszukiwarka bierze pod uwagę ilość i coraz częściej jakość linków prowadzących do stron www. Rok 2016 nie różni się pod tym względem jakoś szczególnie od lat poprzednich.

Mimo wielu przepowiedni o tym, że zdobywanie linków nie będzie tak ważne jak treść, link building ma się świetnie i to z prostej przyczyny. Jeśli algorytm wyszukiwarki ma zadecydować o kolejności wyświetlenia w serp'ach kilkuset naprawdę wartościowych i bogatych w treści stron internetowych to co będzie brać pod uwagę? Oczywiście, że ilość i jakość linków do nich prowadzących. Dlatego z całą pewnością można stwierdzić, że zdobywanie odnośników do strony, którą chcemy wypromować w Google (i innych wyszukiwarkach) zawsze będzie miało znaczenie.

Jedyne co się ciągle zmienia w tym zakresie to źródło tychże linków. Coraz częściej czołowe miejsca w wyszukiwarkach zajmują witryny, do których prowadzą odnośniki z bardzo wartościowych stron. Jakich?

YouTube, Pinterest, Wikipedia, Wrzuta, CNN, Gazeta.pl, Wp.pl, Onet, mySpace, OLX, Zumi, PKT.pl, Yelp, Vimeo, Facebook, Murator, i wiele innych poczytnych witryn internetowych. Czas kiedy wystarczyło postawić zaplecze (strony stworzone tylko po to, by umieścić tam linki do pozycjonowanych stron) aby skutecznie promować strony klientów odchodzą w zapomnienie. I choć zawsze lepiej jest dysponować takim zapleczem to nie można ignorować zmian zachodzących w algorytmach wyszukiwarek.

Bezpieczny Link Building. Jak to robić?



Posiadanie nieraz kilkudziesięciu linków z zaufanych i dobrych serwisów internetowych daje lepsze rezultaty niż posiadanie ich kilka tysięcy ze stron tzw. śmieciowych, których nikt nie odwiedza.

Co bardzo ważne, wszystkie linki prowadzące do naszej strony muszą wyglądać na naturalne tzn. na takie, które ktoś umieścił gdyż spodobała mu się nasza strona lub treść tam zamieszczona. Warto zatem aktywnie uczestniczyć w rozmowach na forach internetowych, komentować artykuły na blogach, informować klientów o naszej ofercie w informacjach prasowych, udzielać się na portalach społecznościowych czy choćby poprosić naszych znajomych/kontrahentów aby umieścili link do naszej oferty na swoich stronach internetowych.

Zadbaj o różne typy linków pochodzące z różnych źródeł.



Aby linki wyglądały na jak najbardziej naturalne powinno dążyć się do tego aby do naszej strony prowadziły linki:
  • z podstron i stron głównych
  • z wielowyrazowym anchor tekstem
  • z publikacji w formatach .pdf, .doc, .xls itd.
  • site wide (np. w stopkach strony) i pojedyncze linki z domeny
  • o małym i dużym wskaźnikiem Page Rank
  • o różnym wskaźniku Trust Rank
  • z katalogów, blogów, notek prasowych
  • z różnego rodaju skryptów (Joomla, Wordpress itp.)
  • typu nofollow i dofollow
W skrócie im bardziej zróżnicowane linki tym lepiej. Bardzo pomocne w zdobywaniu wartościowych i różnorodnych linków są działania Content Marketingowe.

Content Marketing a SEO



Czy zastanawiałeś się czemu niektóre firmy tak chętnie umieszczają w sieci różnego rodzaju treści (np. poradniki, artykuły eksperckie)? Dlaczego na temat niektórych produktów i usług można znaleźć tak wiele informacji? Większość osób odpowie: Przecież to oczywiste, to artykuł sponsorowany, reklama. Tak. To prawda. Jednak te artykuły mają jeszcze inne zadanie. Są dodatkowym, bardzo naturalnym źródłem linków prowadzących do strony firmy, która się w ten sposób reklamuje.

Proces Link Building zawsze będzie bardzo ważny. Trudno sobie wyobrazić aby w najbliższej przyszłości powstała wyszukiwarka, która nie biorąc pod uwagę linków prowadzących do stron działała lepiej niż obecne Google, Bing, Yandex czy Yahoo. Warto zatem zadbać o możliwie najwięcej linków, które prowadzą do naszej strony. Zdobywanie ich jest jednak coraz trudniejsze i wymaga działań, na które trzeba będzie przeznaczać coraz większe środki (artykuły sponsorowane). Dla firm nie dysponujących dużym budżetem na reklamę idealnym rozwiązaniem jest współpraca z dobrą agencją SEO i prowadzenie własnego bloga oraz promocja w social media.
Dobrze prowadzony FanPage i ciekawy blog mogą skutecznie pomóc w zdobywaniu naturalnych, wartościowych linków oraz sprawić, że strona internetowa będzie widoczna w google na tysiące niszowych fraz kluczowych.