Katalogowanie stron - czy to jeszcze jest skuteczne?

Kategoria:SEO |
Katalogowanie stron - czy to jeszcze jest skuteczne?

Jakiś czas temu dużą ilość stron internetowych (zwłaszcza firm działających lokalnie), moża było promować w wyszukiwarkach internetowych z dość dobrym skutkiem poprzez umieszczanie wpisów do katalogów. Jednak algorytmy wyszukiwarek zmieniają się tak szybko, że nawet kilka miesięcy to w branży SEO lata świetlne i metody, które są dobre dzisiaj jutro mogą być niewystarczające. Czy w erze Pingwina katalogowanie jest jeszcze coś warte?

Zacznę od krótkiego wyjaśnienia o co chodzi z tym Pingwinem. A więc Pingwin to nazwa własna algorytmu wyszukiwarki Google, która pojawiła się jakiś czas temu i miała kilka wersji. Najnowsza wersja 3.0 ukazała się w październiku 2014 roku.

Co tak naprawdę wprowadza najnowsza aktualzacja algorytmu Googe? Jak można przeczytać na różnych forach i blogach zagranicznych oraz z naszego podwórka poruszających temat SEO, zmiany miały na celu zadowolenie zarówno żądnych wiedzy internautów jak i samych właścicieli stron. Aktualizacja w wersji 3.0 sprawiła, że:
  • obniżeniu uległy strony pozycjonowane przez przekierowanie 301 do których prowadziły słabej jakości nienaturalne linki
  • wyższe pozycje otrzymały strony, do których prowadziły linki, które wujek Google uznał za naturalne
  • wyżej pojawiły się też strony o których głośno w mediach społecznościowych (Facebook, Google+, Instagram itd.)
Tak więc śmiało można powiedzieć, że firma Google bardzo się stara, aby ich wyszukiwarka była najlepsza na świecie. Niestety (a raczej stety) ma to wpływ na manipulowanie wynikami wyszukiwania. Po zmianach w algorytmie wyszukiwarki można śmiało powiedzieć, że nawet na mało konkurencyjne frazy trudno jest wypozycjonować stronę, umieszczając wpisy w katalogach.

Katalogowanie tak ale z głową



Istnieją jednak katalogi stron internetowych, do których warto dodać witrynę. Umieszczając tam stronę nie zaszkodzimy na pewno pozycjom w organicznych wynikach wyszukiwania. Zdarzyć się może, że nasza strona zanotuje wzrost pozycji na kilkanaście słów kluczowych i stanie się lepiej widoczna dla googlowiczów.

Do jakich katalogów warto dodać stronę?



Katalogi stron internetowych które są jeszcze cokolwiek warte to przede wszystkim płatne katalogi tematyczne, katalogi branżowe (zarówno te płatne jak i darmowe) oraz katalogi o które dbają ich właściciele, które nie są pozostawione same sobie i od kilku lat nie zmienia się nic prócz ilości dodanych stron. Takie właśnie katalogi najlepiej rozpoznać po przeklikaniu kilkudziesięciu wpisów. Jeśli znajdują się tam strony, które nie istnieją to warto zastanowić się nad dodaniem strony do tego katalogu.

Poniżej lista katalogów, które są jeszcze coś warte. Strony te ułożone są od tych najlepszych. Jest to oczywiście opinie moja i opinii osób zajmujących się na co dzień pozycjonowaniem. Nie oznacza to, że katalog wp jest gorszy od onet'u. Moim zdaniem są one tak samo dobre, jednak któryś z nich musiał znaleźć się na najwyższym miejscu na podium. Podobnie jest z innymi wymienionymi niżej katalogami.

katalog.onet.pl
katalog.wp.pl
katalog.gazeta.pl
wizytowka.pl
katalog.di.com.pl
dmoz.org
katalog.hoga.pl
webtree.com.pl
katalog.kz1.pl
dodaj.pl
katalog.promocje.biz
skrobak.pl
kafito.pl
top-rank.pl
katalog.linuxiarze.pl
katalog.nextforum.pl
gwiazdor.pl
katalog.inforam.pl
katalog.sylwiawoj.pl
polskie-strony.org
katalogseo.pl
netpedia.com.pl
katalogseo24.pl
katalog.hotlink.pl
katalog.jeja.pl
darmowykatalogstron.pl
se-site.pl
ranking.net.pl
orx.pl
dodaj.info
gaper.pl
blooger.pl
dodaj-strone.com.pl
katalog.netbe.pl
skocz.pl
masztu.pl
top1.pl
rozglaszam.pl
top24.pl
vkatalog.pl
katalogin.pl
marketingowo.com
wzorowy.pl
twoje-strony.pl
katalogstronseo.info
zilp.pl

Jak dobrze dodać stronę do katalogu?



Dodając stronę do katalogów należy wiedzieć o paru ważnych kwestiach. Nawet słabszy katalog może być pomocny w pozycjonowaniu o ile sam proces dodawania witryny odbędzie się prawidłowo. W przeciwnym wypadku nawet bardzo dobry katalog nie gwarantuje sukcesu. Zdarzyć się może, że nieprawidłowo dodana strona nawet do mocnego katalogu narobi więcej złego niż dobrego.

Dodając stronę do katalogu musimy:


  • nadać jej odpowiedni i unikalny tytuł
  • dać opis, którego nie ma nigdzie indziej. Dotyczy to także opisów jednej strony którą dodajemy do różnych katalogów - nie może być sytuacji, w której w wszystkich katalogach nasza strona ma ten sam opis
  • wybrać odpowiednią kategorię oraz tagi tytułowe
  • podlinkować umieszczone przez nas wpisy - pamiętajmy, że katalog to również strona internetowa. Im większą wartość będzie miał tym lepszy efekt uzyskamy dodając naszą stronę do tego katalogu
  • linkujmy z głową - nie wolno dodać masy linków do opisu naszej strony w katalogu za jednym razem - warto cały proces rozłożyć w czasie

Ile kosztuje dodanie strony do katalogów?



Wszystko zależy od tego, do ilu katalogów dodamy naszą stroną. Dodanie strony do dobrego katalogu to kosz przynajmniej kilku a czasem nawet kilkunastu złotych. Dla przykładu koszt dodania strony do katalog.onet.pl to 11 zł brutto. Chcąc dodać stronę do większości wartościowych katalogów musimy ponieść wydatek ponad 400 zł. Do tego doliczyć należy zlecenie unikalnych tekstów co pociąga za sobą kolejne koszty. Oczywiście możemy napisać je samemu.

Czy to drogo? Z pewnością nie. Katalogowanie to najtańszy sposób na zaistnienie w internecie. Przy mało konkurencyjnej branże możemy znaleźć się w Google na często wysokich pozycjach. Oczywiście nie gwarantuje nam to stabilnych pozycji na długi czas dlatego ciągłe zdobywanie wartościowych linków jest niezbędne.