Jak zdobywać klientów poprzez stronę internetową?

Kategoria:Analityka |
Zarabianie poprzez stronę www

W internecie wiele jest informacji o tym, że firmy posiadające strony internetowe mogą szybciej pozyskiwać nowych klientów. Prawda jest nieco bardziej skomplikowana i nie zawsze jest tak, że posiadając firmową stronę internetową mamy klientów na pęczki. Dlaczego?

Dobrze wykonana, zoptymalizowana, widoczna w Google strona internetowa to kura znosząca złote jajka. Firmy, które posiadają takie witryny często nie muszą zatrudniać sprzedawców - zastępuje ich strona internetowa. Posiadanie takiej strony powoduje nie tylko generowanie olbrzymiej sprzedaży ale obniża też koszty, które firma musiała by peznaczyć na dodatkowy personel. Niestety mało firm posiada strony, które dobrze sprzedają.

Najczęstszy problem każdego właściciela firmy jest taki, że stronę www odwiedza mnóstwo potencjalnych klientów a sprzedaż jest słaba. Czemu? Już na wstępie wyraźnie muszę zaznaczyć, że nie ma na świecie strony internetowej, która daje tylu klientów ile jest odwiedzin strony. Dzieje się tak dlatego, że nie każdy internauta szukający jakiegoś produktu czy usługi jest już zdecydowany na zakup. Zdecydowana większość z nich w pierwszej kolejności chce się dowiedzieć maksymalnie dużo o usłudze lub produkcie przed zakupem. Szuka informacji w wyszukiwarce a ta kieruje go na stronę z ofertą.

Informacji, którą chce zaczerpnąć nie będzie uzyskiwać tylko z Twojej strony ale również ze stron konkurencji. Klient ma wybór i najczęściej odbywa się to w taki sposób, że otwiera w zakładkach przeglądarki przynajmniej kilka stron z interesującą go ofertą różnych firm. I mogę się złożyć, że również Ty tak robisz, gdy szukasz jakiegoś towaru, usługi lub zwykłej informacji na dany temat. Ja również tak postępuję. To naturalne zachowanie każdego internauty. Większość z nich po wejściu na stronę internetową firmy nie dokonuje zakupu. Nie zostawi też namiarów na siebie w postaci numeru telefonu, adresu e-mail. O wysłaniu zapytania poprzez formularz kontaktowy lub zadzwonieniu do firmy można zapomnieć.

Jak zachęcić potencjalnego klienta?



Zacząć należy od sprawdzenia w jakim stopniu potencjalny klient jest zainteresowany tym, co znajduje się na naszej stronie oraz samą stroną. Układ strony, rodzaj i kolorystyka czcionek czy ciekawa przyciągająca uwagę grafika to istotne elementy, które mają wpływ na to czy osoby, które po raz pierwszy odwiedzą witrynę zostaną na niej na dłużej czy opuszczą natychmiast po wejściu na nią.

Jak zdobywać klientów poprzez stronę internetową?

Większość odwiedzających nie spędza na stronie wiecej niż 30 sekund. Wśród nich najwięcej jest takich, którzy opuszczają stronę przed upływem 10 sekund. Jak więc sprawić aby potencjalni klienci spędzali na stronie więcej czasu?

Content is king!



Internauci jak wszyscy konsumenci lubią kupować ale nie lubią jak się im coś na siłę sprzedaje. Dlatego ważne jest aby nie atakować klientów od razu ofertą sprzedażową nawet, gdy frazy wpisywane przez nich w wyszukiwarkę mogą na to wskazywać. To zniechęca do kupowania i nie sprzyja budowaniu dobrego wizerunku firmy. Warto zatem pomyśleć o stworzeniu firmowego bloga. Ciekawy i dobry merytorycznie blog to wciąż niedoceniane w naszym kraju źródło nie tylko ruchu. Dobrze prowadzony blog to kopalnia klientów. To z jego pomocą możemy kreować wizerunek firmy i sprawnie pozyskiwać więcej leadów.

Przykład:

Powiedzmy, że mamy firmę specjalizującą się w układaniu dachówki. Są dwa sposoby dotarcia do klienta. Pierwszy - wypozycjonowanie naszej strony internetowej na frazy tj. układanie dachówki, pokrycia dachowe układanie, pokrycia dachówkowe itd. Problem w tym, że nawet gdy będziemy na wspomniane frazy kluczowe na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google to nasza strona nie będzie znacząco różnić się od strona naszej konkurencji, która też przecież pozycjonuje swoje strony na te właśnie słowa. Jak zatem zrobić to łatwiej i jednocześnie przekonać klienta, że to nasza firma zrobi to najlepiej, że zatrudnia najlepszych fachowców?

Idealnym rozwiązaniem jest stworzenie firmowego bloga, na którym potencjalny klient odnajdzie szereg porad i zdjęć z tej tematyki. Blog taki może być najlepszą wizytówką firmy i sprawić, że klient nie będzie miał dylematu, czy dokonuje właściwego wyboru. Oczywistym jest, że każdy blog powinien być "wyposażony" w formularz kontaktowy, wtyczki do portalów społecznościowych czy dawać czytelnikowi możliwość wpisania się do firmowego newslettera. Pozwoli to nie tylko na szybki kontakt w sytuacji gdy klient czytając bloga zdecyduje się na kontakt z nami ale również na dzielenie się wartościowymi poradami z innymi. Media społecznościowe to idealny sposób na reklamę.

Każda strona internetowa może być wyposażona w zakładkę FAQ (frequantly asked questions). FAQ - najczęściej zadawane pytania - to idealny sposób na szybkie dostarczanie odpowiedzi na pytania, które odwiedzający mogą mieć podczas pobytu na naszej stronie internetowej. Zaletą FAQ jest możliwość nasycenia go słowami kluczowymi a przez to polepszenie widoczności naszej strony w wyszukiwarkach. Tego typu zabieg nie zawsze da się zrobić w ofercie czy poradnikach na firmowym blogu.

Dziel się treścią i zarabiaj



Bardzo ważnym jest dzielenie się informacją o naszej firmie i jej ofercie gdzie tylko się da. Nawet najlepiej wykonana strona nie zagwarantuje nam dostarczenia maksymalnej liczby potencjalnych klientów. Sama obecność strony w Google to za mało. Strona musi być wyposażona we wtyczki społecznościowe, które ułatwią jej promowanie przez obecnych i przyszłych klientów.

Nie od dziś wiadomo, że najbardziej popularnym portalem społecznościowym na świecie i również w Polsce jest Facebook. To za pomocą tego medium dotrzemy do znacznej liczby potencjalnych klientów. To głównie poprzez Facebooka będą udostępniane Twoje treści w internecie. Konieczne będzie więc umieszczenie na naszej stronie przycisków do udostępnienia naszej oferty jak i Lubię to. Nie można też rezygnować z przycisków LinkedIn, Google+ i Twittera. Oczywistym jest fakt, że udostępniamy przyciski tych portali społecznościowych, z których korzystamy. Jeśli nie korzystamy z któregoś portalu społecznościowego to nie umieszczajmy takiego przycisku na siłę. W internecie jest sporo narzędzi do dzielenia się treściami zamieszczonymi na naszej stronie. Warto zatem skorzystać z gotowych i sprawdzonych rozwiązań tego typu. Ja osobiście korzystam z aplikacji AddThis. Pozwala ona na zainstalowanie przycisków społecznościowych, które widzisz na tej stronie. To narzędzie sprawdza się bardzo dobrze i mogę je śmiało polecić każdemu. Nie wierzysz? Kliknij i podziel się moim artykułem ze znajomymi :)

Bez Newslettera ani rusz



Wielu przedsiębiorców zapomina albo najzwyczajniej w świecie nie zdaje sobie sprawy z tego, jakie korzyści przynosi newsletter. Mało kto wie, że wystarczy do 10 wysłanych wiadomości osobie, która zapisała się na newsletter aby ta stałą się klientem. Istotnym jest tu jakość maila a nie ilość. Atakowanie potencjalnego klienta setkami maili nic nie da jeśli treści w nich zawarte będą słabe. Wysłana informacja ma przypomnieć odbiorcy, że ma do czynienia z fachowcem, z osobą znającą się na tym co robi. Wizerunek sfrustrowanego sprzedawcy na pewno nie przełoży się na lepszą konwersję.