Google Shopping - specjalne narzędzie dla sklepów

Kategoria:Linki sponsorowane |
reklama produktów

Już chyba tradycją świąt stało się kupowanie. Sprzedaż idzie pełną parą a torby z zakupami ledwo to wszystko wytrzymują. Niestety bieganie po centrach handlowych to katorga nie tylko dla toreb, ale samych kupujących. Warto zatem zastanowić się czy nie lepiej kupować w internecie.

Kupowanie w sieci ma szereg zalet. Jedną z nich to tańsze zakupy i czas, który oszczędzamy nie musząc przeciskać się w korkach przy zatłoczonych centrach handlowych, które o tej porze roku pękają w szwach. To wszystko można przeznaczyć na... zrobienie znacznie większych zakupów z czego kupujący są oczywiście zadowoleni.

A jak sprawić aby oprócz klienta, również sprzedawca był zadowolony?



Internet stał się idealnym miejscem do pozyskiwania klientów. Według najnowszych badań już ponad 50% internautów w Polsce zrobiło zakupy przez internet. Jednak jak zrobić, aby ta ilość była zawsze zadowalająca? Żeby zyski rosły? Z pomocą przychodzi Shopping. Usługa Google skierowana specjalnie do sklepów.

Dlaczego Google Shopping jest warte uwagi?



Dzięki tej usłudze potencjalny klient otrzymuje listę produktów, które szuka w wyszukiwarce Google. Po wpisaniu w okno wyszukiwarki szukanej rzeczy wyświetli się mu lista towarów z ceną i zdjęciem. Po kliknięciu klient zostaje przeniesiony do strony internetowej sklepu, w którym zakupić będzie mógł interesujący go produkt. Jest to oczywiście usługa płatna - sklep jako reklamodawca płaci w momencie gdy potencjalny kupujący wejdzie na witrynę internetową sklepu właśnie poprzez Google Shopping.

Ok. Już wiemy z czym mamy do czynienia i jak to działa. Ale jak uruchomić Google Shoping?

Korzystanie z usługi Google Shopping wymaga połączenia konta Google AdWords z Merchant Centre. Konfiguracja kampanii nie jest łatwa i warto powierzyć ją specjaliście. Jeśli jednak ktoś chciałby zrobić to samodzielnie musi wiedzieć czy budżet, cel i oferta jest ustawiona tak, aby osiągnąć najlepsze wyniki sprzedaży. Zwrot z inwestycji (ROI) musi być jak największy.

Google Shopping Zakupy
Powyżej zrzut ekranu towarów oferowanych przez sklepy korzystające z Google Shopping

Do dzieła!

Każda okazja jest dobra do tego, aby sprzedawać więcej. Święta Bożego Narodzenia, Wielkanoc, wakacje czy początek roku szkolnego. Do sprzedaży od święta i nie tylko Google Shopping wydaje się być najlepszą ofertą dla firm, które promują sprzedawany asortyment. To dzięki możliwości promocji oferowanych produktów łatwo pozyskujemy nowych klientów.