Fanpage czyli zakładanie firmowego Facebooka

Kategoria:Facebook |
Fanpage
Firma, która chce być dobrze postrzegana przez klientów musi mieć dziś dwie rzeczy: stronę internetową i fanpage'a na Facebooku. I choć większość firm posiada obecnie swoją stronę www to z tym drugim jest ciągle kiepsko. Dlatego nowy rok zaczniemy wpisem o tym jak założyć fanpage na Facebooku.


Proces zakładania fanpage'a nie jast ani bardzo trudny ani też szczególnie łatwy. Założyć można go samemu jednak należy pamiętać o kilku ważnych kwestiach. Zacznijmy jednak od samego początku.

Firmowy profil na Faceboku to nie profil prywatny. Nie wolno o tym zapomnieć. Nie raz spotkać można się z profilem niby firmowym, który tak naprawdę jest założony w taki sam sposób jak profile prywatne. Wielu właścicieli firm wciąż nie widzi różnicy a szkoda - szkodzi to wizerunkowi ich firm. Jak więc założyć stronę fimową na Facebook'u?

Zakładanie Fanpage'a na Facebooku



Warto przed przystąpieniem do zakładania samej strony firmowej zastanowić się nad paroma istotnymi kwestiami, które będziemy brać pod uwagę wykonując pierwsze kroki przy zakładaniu Fanpage'a. Warto zatem:
  • dokładnie wiedzieć do kogo kierujemy naszą ofertę
  • określić dokładny przedział wiekowy grupy docelowej
  • zdefiniować płeć
  • ustalić istotne cechy potencjalnych odbiorców
  • zastanowić się jakie informacje/działania wzbudzają zainteresowania
  • nazwać naszego fanpage'a - nazwa musi być chwytliwa i oryginalna, niekoniecznie musi być nazwą firmy
  • przygotować pełne dane firmy aby nasz profil był kompletny
  • ustalić inne ważne informacje o firmie
  • stworzyć grafikę na okładkę (coverphoto)
  • wstawić logo firmy
  • zapoznać się z regulaminem facebook'a
Pamiętać należy o odpowiednich wymiarach wstawianej na naszego Fanpage'a grafiki. Coverphoto (duża grafika na samej górze) musi mieć wymiary 851x315 pikseli. Logo z kolei to wymiar 180x180 pikseli. To dość ważna sprawa często przez niektóre osoby lekceważona. Przyczyną jest najczęściej niewiedza na temat odpowiednich wymiarów loga i okładki fanpage'a lub zwykłe lenistwo. wstawienie grafiki o nieodpowiednich wymiarach kończy się automatyczną zmianą wymiarów do prawidłowych. Odbija się to najczęściej na jakości grafiki i samych proporcjach.

Zrób pierwszy krok



Jeśli już mamy za sobą teorię, to można przejść do praktyki. Na stronie głównej Facebook'a na samym dole jest link Utwórz stronę, który należy kliknąć. Następnie wybrać należy odpowiednią kategorię i podkategorię pasujące do naszej firmy. Należy też uzupełnić wszystkie niezbędne dane tj. nazwa firmy, dokładny jej adres, telefon. Nestępne akceptujemy regulamin i pierwszy krok mamy za nami. Prawie za nami, bo... Nowi użytkownicy muszą mieć wcześniej założony prywatny profil. Inaczej nie można założyć tego firmowego.

Założyliśmy Fanpage'a. Co dajel?



Konfiguracja fanpage'a nie jest specjalnie skomplikowana. Wystarczy postępować w odpowiedniej kolejności a więc dodajemy/uzupełniamy:
  • zdjęcie profilowe (logo)
  • coverphoto (tło)
  • albumy
  • informacje o firmie

Jeśli już nasz fanpage jest gotowy warto zastanowić się jak wykorzystać go w promocji firmy. Jednak nie jest to takie łatwe. Sam Facebook podpowiada nam kilka możliwości. Warto te rady wcielić w życie i zaprosić znajomych, powiadomić o uruchomieniu strony poprzez wysyłkę e-maili. Warto też zacząć udostępniać posty.

Podsumowanie



Tworzenie i prowadzenie strony firmowej na Facebook'u nie jest łatwizną. Założenie fanpage'a to dopiero początek. Trudności mogą pojawić się przy samym jej prowadzeniu. Można oczywiście robić to samemu jednak bez odpowiedniej wiedzy i czasu jest to dość kłopotliwe. Warto zatem zwrócić się do osób, które na co dzień zajmują się prowadzeniem firmowych stron na facebooku. Za niewielką miesięczną opłatą (już od 99zł) można cieszyć się większą ilością czasu, który przeznaczymy np. na obsługę klientów. A na pewno czas się nap przyda jak nasz fanpage będzie skutecznie promować firmę.