Chcesz mieć dużo odwiedzin strony? Zacznij prowadzić bloga!

Kategoria:Content marketing |
reklama poprzez bloga

O tym jak treść na stronie wpływa na jej widoczność pisałem już kilkukrotnie. W samych wytycznych dla webmasterów wyraźnie pisze, że witryna powinna być bogata w przydatne treści co powinno rozwiać wszelakie wątpliwości na ten temat. Jednak jak treść na stronie przekuć na dużą ilość odwiedzin przez potencjalnych klientów?

Oczywistym jest, że mając w firmowej ofercie nawet sporą ilość towarów lub szeroki wachlarz usług, nie jesteśmy w stanie zrobić dużego ruchu na stronie. Wszystko dlatego, że opis każdego produktu musi być "uszyty na miarę". W zbyt krótkim opisie nie zawsze dostarczymy potencjalnemu klientowi wszytkich informacji związanych z interesującym go produktem. Opis za długi sprawi, że duża część osób po prostu go nie przeczyta. Nikomu przecież nie chce się czytać opisu produktu, który przypomina instrukcję obsługi w kilkudziesięciu językach.

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej i zdobyć klienta?



Informować klientów o ofercie firmy można na wiele sposobów. Jednak ciekawym sposobem docierania do osób zainteresowanych tematem jest prowadzenie bloga. To właśnie ten sposób promowania firmy sprawia, że z czasem zaczynamy uchodzić za ekspertów w danej dziedzinie a to przekłada się oczywiście na sprzedaż. Blog firmowy jest szczególnie polecany firmom, które świadczą specjalistyczne usługi (jak np. pozycjonowanie stron internetowych) ale nie tylko. Prowadząc lokalny warsztat ślusarski, zakład fryzjerski albo firmę remontowo-budowlaną, można informować właśnie na blogu o ciekawostkach, sposobach rozwiązania jakiegoś probemu czy nowościach w branży. To właśnie takie informacje powodują, że o naszej firmie dowiedzieć się może spora grupa potencjalnych klientów.

Jak i dlaczego to działa?



Aby przekonać się do prowadzenia bloga należy dowiedzić się po co ktoś stworzył wyszukiwarkę internetową. Zacznijmy więc od początku.

Na całym świecie istnieją miliony różnego rodzaju stron internetowych, których nikt nie jest w stanie zapamiętać. Jak więc znaleźć informacje, które są na nich zawarte? Właśnie używając wyszukiwarki. A działa to tak:
  • wpisujemy w wyszukiwarkę co nas interesuje np. wczasy tunezja do 1200zł od osoby last minute
  • wyszukiwarka odnajduje wszystkie strony, na których jest przedstawiona oferta pasująca do zapytania
  • następnie wyświetlane są strony internetowe od najbardziej pasująecj wg danej wyszukiwarki
Ok. Jak więc sprawić aby to nasza strona wyświatlała się na samej górze w serp'ach? To wszystko zależy od tego na jaie słowa wpisane w wyszuiwarkę chcemy aby nasza strona się ukazała. I tak, jeśli chcemy być widoczni na słowo 'wczasy', 'wakacje' czy 'wakacje tunezja' to oprócz bardzo dobrze zoptymalizowanej strony musimy sprawić, aby wyszuiwarka uznała naszą stronę za najlepszą z punktu widzenia użytkowników. A jak już wspomniałem we wcześniejszym wpisie Co wpływa na pozycje stron internetowych w gogle i innych wyszukiwarkach jedną z takich informaci dla wyszukiwarki to linki z innych stron. To one (choć nie tylko) polecają strony. Jeśli do naszej strony www będzie duża ilość linków dobrej jakości to strona ukaże się wysoko. Jednak jest też inny sposób, znacznie tańszy i często skuteczniejszy.

Pamiętając, że aż 15% zapytań wpisywanych każdego dnia w Google jest w pełni unikalnych (nigdy wcześniej nie zostały przez nikogo użytych), można spróbować aby nasza witryna zawierała treści, które idealnie pasują do owych nieznanych zapytań. Jak to zrobić skoro nie wiemy jakie to frazy? A no właśnie. Pytanie staje się jednocześnie podpowiedzią - stale rozbudowując stronę o nowe treści rośnie szansa, że unikatowe zapytania będą pokrywać się z contentem na stronie. Właśnie w ten sposób możemy sprawić, że nasza strona będzie odnajdywana w Google a to przełożyć się na potencjalnych klientów.

Jak unikatowe zapytania kierowane do Google działają w praktyce?



Jakiś czas temu zacząłem pozycjonować aplikację do fakturowania online. Aby 'podkręcić' pozycjonowanie zaproponowałem klientowi aby na stronie oprócz większej ilości informacji o produkcie, umieścił bloga. Już na początku strona była widoczna na ponad 300 najróżniejszych fraz. Po niecałym roku, gdy na blogu znajduje się ponad 200 artykułów na temat prowadzenia firmy, rozliczania podatku i innych informacji przydatnych dla właścicieli firm, strona widoczna jest na ponad 4 tys.fraz. A jakie są to frazy? Wielowyrazowe, często właśnie takie, których nikt nie jest w stanie przewidzieć:

"ewidencja sprzedazy czy potrzrbna nazwa towaru"
"ewidencja sprzedaży bezrachunkowej opis każda sprzedaż"
"faktura za usługę dla klienta zagranicznego wzór"
"faktury ile przechowywac ustawa o zasobach archiwalnych"
"aktualna minimalna wartość środka trwałego"
"co morzna odliczyć prowadząc działalność faktura marrza"

i wiele innych zapytań, które wpisują osoby prowadzące działalność godpodarczą a więc potencjalni użytkownicy specjalistycznego oprogramowania dla firm.

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej? Zacznij prowadzić bloga!
Powyżej wykres z Google Analytics pokazujący, jak w miarę dodawania nowych treści rosła ilość odwiedzin.

Dodam, że gdy klient zobaczył pełną listę, nie umiał uwierzyć na jak olbrzymią ilość fraz można promować się w internecie. Prowadzenie bloga zwiększa ilość niszowych fraz, które są dość łatwe do pozycjonowania. Fakt, że frazy te są bardzo rzadko wpisywane w wyszukiwarką nie przeszkadza w osiągnięciu znacznego ruchu, który generuje się ilością różnych zapytań a nie jak to ma miejsce w przypadku "tradycyjnego" pozycjonowania, w którym skupiamy się na kilku frazach generujących dużą ilość odwiedzin.