Algorytm wyszukiwarki Google - zmiany w latach 2000-2003.

Kategoria:Wyszukiwarki |
Każdego roku, Google zmienia algorytm swojej wyszukiwarki około 500-600 razy. Podczas gdy większość z tych zmian są niewielkie, Google czasami wdraża poważne aktualizacje (takich jak Google Panda czy Google Penguin), które bardzo mocno wpływają na wyniki wyszukiwania.

Dla osób zajmujących się marketingiem w wyszukiwarkach internetowych, poznanie tych zmian i ich dat może pomóc wyjaśnić zmiany w SERPach oraz ruchu organicznego na stronie a w konsekwencji poprawić strony swoich klientów pod kątem wyszukiwarek. Poniżej podajemy najważniejsze zmiany algorytmicznych, które miały największy wpływ na wyniki wyszukiwania. Zanim przejdziemy do przedstawienia zmian w algorytmie Google na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięczny, warto przyjrzeć się tym, które nastąpiły w latach 2000-2003.

Rok 2000 - Grudzień

Google uruchamia Toolbar – wtyczkę do przeglądarek internetowych, która umożliwia wyszukiwanie w Google bez przechodzenia na stronę wyszukiwarki. Od tej pory można wyszukiwać informacji bez wchodzenia na stronę Google.pl - jedyne co należy zrobić to pobrać i zainstalować w przeglądarce Google Toolbar

Rok 2002 - Wrzesień

To czas pierwszej udokumentowanej aktualizacji algorytmu Google. Bezpośrednio przed zmianą algorytmu, wynikami wyszukiwania zaczęło mocno trząść. Z uwagi na duże skoki w wynikach wyszukiwana wielu stron efekt ten został nazwany Google Dance. Trwało to około miesiąca. W tym czasie miała też aktualizacja Google Page Rank.

Rok 2003 - Luty

Zmiany w algorytmie o których wiadomo najmniej. Nazwane Boston i ogłoszone podczas SES boston.

Rok 2003 - Kwiecień

Cassandra to nazwa aktualizacji algorytmu Google, po której straciły strony, do których prowadziły słabo jakościowo linki. Cassandra uderzyła też w strony www na których znajdował się ukryty tekst.

Rok 2003 - Maj

Google Dominic to aktualizacja, która zmieniła metodę oceny i zliczania linków zwrotnych. Podobnie jak we wrześniu 2002 przyniosła ona duże zmiany w SERPach. Niektóre strony odnotowały diametralne spadki pozycji.

Rok 2003 - Czerwiec

Esmeralda - nazwa aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google, która także przyniosła zmiany w wynikach wyszukiwania ale już nie tak znaczne jak w przypadku poprzedniej aktualizacji. Była to chyba ostatnia z comiesięcznych zmian w wyszukiwarce Google.

Rok 2003 Wrzesień

Suplement to istotna zmiana w algorytmie Google choć nie ma bezpośredniego wpływu na wyniki wyszukiwania. Suplement sprawia, że Google indeksuje znacznie więcej dokumentów i to bez utraty wydajności

Rok 2003 - Listopad

Ta aktualizacja zatrzęsła światem SEO. Zmiana ta miała miejsce 16 listopada 2003 r. i rozwścieczyła wielu właścicieli firm, których strony nie spełniały wytycznych Google. Ucierpiały przede wszystkim witryny na których upychane były słowa kluczowe.